رضایی کوچی تاکید کرد: شهردار باید مدیریت عمرانی کرده و به دنبال آزمون ‌و خطا نباشد، کسی باشد که بالای پانصد میلیارد تومان پروژه عمرانی را مدیریت کرده باشد.
کد خبر: ۹۸۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱ 14 August 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: محمدرضا رضایی کوچی در نشستی خبری اظهار داشت: طی سالیان اخیر در جهرم شاهد رشد کمی و کیفی رسانه های فعال در شهرستان هستیم.

وی با بیان اینکه جهرم از لحاظ تامین آب شرب تا جمعیت ۵۰۰ نفر مشکلی ندارد و‌ به راحتی می تواند تا این میزان جمعیت را پوشش دهد، گفت: تامین ۲۲۰ لیتر در ثانیه از تصفیه خانه سد سلمان به شهر جهرم در حال انجام است و تلاش می کنیم این مقدار به ۵۰۰ لیتر در ثانیه برسانیم.

کلنگ‌زنی ساخت دو مجتمع بزرگ فولادی تا پایان سال

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در ایجاد و آماده کردن زیرساختها در منطقه ویژه قوی عمل شد اما در خصوص جذب و دعوت سرمایه گذار ضعیف عمل شده است، افزود: با تلاش و رایزنی، موافقت دو سرمایه گذار برای ایجاد کارخانه فولاد در جهرم گرفته شده است.

رضایی کوچی بیان داشت: مجوزات لازم و تامین آب این دو مجتمع بزرگ فولادی کشور گرفته شده و نهایت تا پایان سال ۱۴۰۰ کلنگ آن در منطقه ویژه اقتصادی جهرم به زمین زده خواهد شد و کار اجرایی آن آغاز می شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این دو مجتمع فولاد، ظرفیت اشتغال برای بیش از 3 هزار نفر ایجاد خواهد شد و امیدوارم با آغاز عملیات اجرای و افتتاح این مراکز صنعتی بخش عمده‌ای از مشکل بیکاری در شهرستان جهرم و خفر مرتفع شود و جوانان متخصص و تحصیل کرده این شهرستان ها که در اولویت به کارگیری قرار دارند، جذب بازار کار شوند.

وی به استقبال خوب شهروندان شهرستان های جهرم و خفر برای تزریق واکسن اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه جهرم به نسبت شهرستان های دیگر در تزریق واکسن بهتر و سریعتر عمل کرده است و تلاش می کنیم بیشترین دوز واکسن را وارد جهرم کنیم.

افتتاح بزرگترین بیمارستان جنوب کشور در جهرم

نماینده مردم جهرم در خانه ملت با بیان اینکه امکان افتتاح بیمارستان 313 تخته خوابه جهرم در ماه های قبل وجود داشت، گفت: دلیل ایجاد تاخیر آن بود که بیمارستان به صورت کامل و بدون نقص و کمبود به بهره برداری برسد و تلاش شده است که جزئی ترین امکانات هم نصب و آماده شود.

رضایی کوچی گفت: بیمارستان جهرم بعد از تاسوعا و‌ عاشورا با حضور وزرای جدید بهداشت و راه و شهرسازی به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

شهردار جدید به دنبال آزمون و خطا نباشد

رئیس کمیسیون عمران در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص معیار و شاخصه های لازم برای انتخاب شهردار جدید جهرم بیان کرد: شهرداری نقش بسیاری مهمی در مدیریت شهری دارد و بیشترین امور شهروندان بر عهده شهرداری است.

وی افزود: بر همین اساس مهمترین مسئله پیش‌روی شورای اسلامی جهرم، مقوله انتخاب شهردار است که معتقدیم که شهردار جدید باید عامل تحول شهر باشد.

نماینده مردم جهرم با بیان اینکه انتخاب شهردار با شورای اسلامی شهر است و این انتخاب توسط آنان صورت گرفته و خود نیز باید پاسخگوی انتخاب خود باشند، بیان کرد: این آزمون بزرگی برای شورای شهر خواهد بود و قطعا انتخاب شهردار قوی در توسعه و پیشرفت شهر نقش بسیار زیادی دارد.

وی افزود: معتقدم رسانه‌ها و سایر شهروندان نیز بهتر است مطالبات خود را نسبت به شورا و انتخاب شهردار بیان کرده و به شورای جدید را در انتخاب صحیح شهردار کمک کنند.

نماینده مردم جهرم در مجلس با اشاره به اینکه شهردار جهرم باید در حد جایگاه شهر جهرم با این تاریخ عظیم باشد، تاکید کرد: شهردار جدید باید آشنا به مسائل و مشکلات همچنین فرهنگ جهرم باشد تا با آگاهی وارد این حوزه شود و بداند چه مسئولیت مهمی را بر عهده گرفته است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: معتقدم که شهردار جهرم باید بومی باشد چرا که بومی بودن در شهرداری مقوله مهمی است و آشنایی با بافت، سابقه، وضعیت، مسائل و مشکلات می‌تواند به شهردار بسیار کمک کند.

رضایی کوچی تاکید کرد: شهردار باید مدیریت عمرانی کرده و به دنبال آزمون ‌و خطا نباشد، کسی باشد که بالای پانصد میلیارد تومان پروژه عمرانی را مدیریت کرده باشد.

اعتمادسازی، ارتباط مردم و شهردار را مستحکم می‌کند

وی ادامه داد: شهردار جدید باید برای شهروندان جاذبه ایجاد کند و با فرهنگ‌سازی و اعتمادسازی مردم را با شهرداری آشتی دهد چون شهروندان مهمترین رکن یک شهر هستند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: درآمد شهرداری وابسته به شهروندان است و حضور شهروندان قطعا روند موفقیت شهرداری در جذب بودجه‌های پیش‌بینی شده را تسریع خواهد کرد.

وی بیان داشت: بنده در دیدار با شورای جدید گفتم که با توجه به سرانه کشوری حداقل بودجه شهرداری باید ۴۰۰ میلیارد تومان باشد و با توجه به پتانسیل‌های موجود در خصوص انتخاب یک شهردار متخصص و قوی این اتفاق امکان‌پذیر خواهد بود.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حداقل توقع شهرنشینی و مردم آسفالت است، تصریح داشت: متاسفانه شاهدیم که در جهرم هنوز کوچه خاکی وجود دارد و باید شورا و شهرداری برنامه‌ریزی کنند تا پایان سال ۱۴۰۰ هیچ کوچه و معبر خاکی در شهر جهرم وجود نداشته باشد.

رضایی کوچی اعلام کرد: در هر صورت با هر انتخابی که صورت بگیرد بنده مانند گذشته به شورا و شهرداری کمک خواهم داد تا بتوان شاهد پیشرفت جهرم باشیم و امیدواریم شهرداری انتخاب شود که در جذب اعتبارات و توسعه شهری موفق باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار